Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2008

Black Square


Black Square - Kazimir Malevich

Το πρώτο Μαύρο Τετράγωνο εμφανίστηκε το 1915, στη φουτουριστική έκθεση 0.10 Exhibition, στην Πετρούπολη (δυο χρόνια νωρίτερα ωστόσο, στο σκηνικό της όπερας “Victory over the Sun”, που φιλοτέχνησε ο Malevich, είχε εμφανιστεί ένα μαύρο τετράγωνο τοποθετημένο κόντρα στον ήλιο).
Ο Malevich ζωγράφισε το δεύτερο Μαύρο Τετράγωνο ως τμήμα ενός τρίπτυχου που περιλάμβανε επίσης τον Κύκλο και το Σταυρό, με τη συμμετοχή των μαθητών/ συνεργατών του Anna Leporskaya, Konstantin Rozhdestvensky, Nikolay Suyetin – η βασική ιδέα είναι αυτή της συλλογικότητας, οπότε και το τετράγωνο χάνει τον μοναδικό χαρακτήρα του.
Το τρίτο Μαύρο Τετράγωνο δημιουργήθηκε το 1929, «είναι το πιο τυφλό και ανέλπιδο τετράγωνο» που έφτιαξε ο Malevich.
Ένα ακόμα, μικρότερο, Μαύρο Τετράγωνο κάνει την εμφάνισή του το 1932, παρέα του Κόκκινου Τετραγώνου, στο δίπτυχο που αποτέλεσε τον κεντρικό άξονα του έργου που παρουσίασε ο Malevich στην έκθεση Artists of the RSFSR: 15 Years, στο Λένινγκραντ. «Το τελευταίο αυτό τετράγωνο, παρά τη σημείωση του δημιουργού «1913» στην πίσω πλευρά, πρέπει να ζωγραφίστηκε στα τέλη των ‘20s-αρχές ‘30s, καθώς δεν υπάρχουν προγενέστερες αναφορές σε αυτό».

“The artist himself created several variants of the Black Square. All four Squares painted by Malevich from 1915 to the early 1930s developed the same idea. Different are not only the sequence and year of creation, but also the color, design and texture. However he always created a new version rather than copied the previous one.”

«Black Square against white background became the symbol, the basic element in the system of the art of Suprematism, the step into the new art.”
"Called a "dead square" and a "void" by the critics, as well as "the greatest by far among the fairground tricks of instant culture."
To Malevich, however, this square symbolized a "full void," in that it showed how painting could fulfill itself unaided by any reference to a specific external reality.

Δεν υπάρχουν σχόλια: