Το νέο ήταν πολύ καλό για να είναι αληθινό: παρατείνεται η λειτουργία του ηλεκτρικού και του μετρό μέχρι τις 2 τη νύχτα, μόνο Παρασκευές και Σάββατα και μόνο δοκιμαστικά για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο.
Πρώτη του μήνα λοιπόν και ακούω κάποιον εκπρόσωπο των εργαζομένων το πρωί στο ραδιόφωνο να λέει με άνεση και χαμογελαστό τσαμπουκά «προειδοποιώ όλους τους сomme-il-faut (;;) που θα περιμένουν μετά τις 12 σήμερα στις αποβάθρες, να κρατάνε και 10€ στην τσέπη, γιατί θα τους χρειαστεί για να πάρουν ταξί να γυρίσουν σπίτι τους».
Οι εργαζόμενοι δηλαδή σε ηλεκτρικό και μετρό θα έχουν στάση εργασίας μεταξύ 12 και 2, άρα το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας δεν θα εφαρμοστεί.
Νόμιζα ότι προέκυπτε θέμα πληρωμής υπερωριών, κλπ, εξού και η ειρωνεία του εκπροσώπου, υπέθεσα. Στη συνέχεια της συνέντευξης όμως, άκουσα ότι οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται κανονικά για αυτές τις εξτρά ώρες, τις δύο αυτές μέρες, στη δοκιμαστική αυτή περίοδο.
Αλλού υπάρχει το κώλυμα (κόλλημα): δεν έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία, συν το ότι η εταιρεία είναι λέει από τις λίγες κερδοφόρες, αλλά αν εφαρμοστεί το μέτρο, θα αρχίσει να χάνει πολλά λεφτά, γιατί είναι υψηλό το κόστος συντήρησης, υψηλό το κόστος καθαριότητας, και γενικά υψηλά όλα τα άλλα κόστη.
Και άσε που, πότε θα καθαρίζονται και θα συντηρούνται οι σταθμοί; Αυτό γίνεται κατά τις ώρες μη λειτουργίας, οι οποίες τώρα – τρόμος – θα συρρικνωθούν κατά 2 περίπου ώρες. Εντάξει, για τις 2 αυτές μέρες, άσε και κανένα σκουπιδάκι στο πάτωμα, ξενύχτης θα είμαι δεν θα το προσέξω. Ή ας ρωτήσουμε τι κάνουν και στο εξωτερικό σε τέτοιες περιπτώσεις.
Σου λέει όμως μετά ο εκπρόσωπος: καρμίρης είσαι, τολμάς να βγαίνει για διασκέδαση και άρα να χαλάς λεφτά, θα τσιγκουνευτείς μετά να χαλάσεις λίγα ακόμα να πάρεις ένα ταξί να φύγεις; Τσιγκούνη!
Και στην τελική, τι θες; Στο Λονδίνο το subway σταματάει στη 1, εσύ μπουρτζόβλαχε Αθηναίε, μου θες και συγκοινωνία μέχρι τις 2; Να πάρεις το αυτοκίνητό σου, ρε καράβλαχε, ούτως ή άλλως και στο περίπτερο με αυτό πηγαίνεις, τώρα σ’έπιασαν οι οικολογίες, οι οικονομίες και τα πολιτικώς ορθά; Άντε ρε κομιλφώ, ε κομιλφώ!
Πρώτη του μήνα λοιπόν και ακούω κάποιον εκπρόσωπο των εργαζομένων το πρωί στο ραδιόφωνο να λέει με άνεση και χαμογελαστό τσαμπουκά «προειδοποιώ όλους τους сomme-il-faut (;;) που θα περιμένουν μετά τις 12 σήμερα στις αποβάθρες, να κρατάνε και 10€ στην τσέπη, γιατί θα τους χρειαστεί για να πάρουν ταξί να γυρίσουν σπίτι τους».
Οι εργαζόμενοι δηλαδή σε ηλεκτρικό και μετρό θα έχουν στάση εργασίας μεταξύ 12 και 2, άρα το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα επέκτασης του ωραρίου λειτουργίας δεν θα εφαρμοστεί.
Νόμιζα ότι προέκυπτε θέμα πληρωμής υπερωριών, κλπ, εξού και η ειρωνεία του εκπροσώπου, υπέθεσα. Στη συνέχεια της συνέντευξης όμως, άκουσα ότι οι εργαζόμενοι θα πληρώνονται κανονικά για αυτές τις εξτρά ώρες, τις δύο αυτές μέρες, στη δοκιμαστική αυτή περίοδο.
Αλλού υπάρχει το κώλυμα (κόλλημα): δεν έχει γίνει η κατάλληλη προετοιμασία, συν το ότι η εταιρεία είναι λέει από τις λίγες κερδοφόρες, αλλά αν εφαρμοστεί το μέτρο, θα αρχίσει να χάνει πολλά λεφτά, γιατί είναι υψηλό το κόστος συντήρησης, υψηλό το κόστος καθαριότητας, και γενικά υψηλά όλα τα άλλα κόστη.
Και άσε που, πότε θα καθαρίζονται και θα συντηρούνται οι σταθμοί; Αυτό γίνεται κατά τις ώρες μη λειτουργίας, οι οποίες τώρα – τρόμος – θα συρρικνωθούν κατά 2 περίπου ώρες. Εντάξει, για τις 2 αυτές μέρες, άσε και κανένα σκουπιδάκι στο πάτωμα, ξενύχτης θα είμαι δεν θα το προσέξω. Ή ας ρωτήσουμε τι κάνουν και στο εξωτερικό σε τέτοιες περιπτώσεις.
Σου λέει όμως μετά ο εκπρόσωπος: καρμίρης είσαι, τολμάς να βγαίνει για διασκέδαση και άρα να χαλάς λεφτά, θα τσιγκουνευτείς μετά να χαλάσεις λίγα ακόμα να πάρεις ένα ταξί να φύγεις; Τσιγκούνη!
Και στην τελική, τι θες; Στο Λονδίνο το subway σταματάει στη 1, εσύ μπουρτζόβλαχε Αθηναίε, μου θες και συγκοινωνία μέχρι τις 2; Να πάρεις το αυτοκίνητό σου, ρε καράβλαχε, ούτως ή άλλως και στο περίπτερο με αυτό πηγαίνεις, τώρα σ’έπιασαν οι οικολογίες, οι οικονομίες και τα πολιτικώς ορθά; Άντε ρε κομιλφώ, ε κομιλφώ!
ΥΓ. Το μέτρο αυτό, να λειτουργεί δηλαδή ο ηλεκτρικός και το μετρό μέχρι τις 2 τη νύχτα, Παρασκευή και Σάββατο, θα ήταν πιλοτικό. Δηλαδή δοκιμαστικό. Που σημαίνει ότι, αν δεν «έβγαινε» λόγω κόστους/απαιτούμενου αριθμού εργαζομένων/ύπαρξης βανδαλισμών ή άλλων σκοτεινών γεγονότων ή το κυριότερο, μη προσέλευσης κόσμου, το μέτρο θα σταματούσε.
Τουλάχιστον όμως θα είχαμε να λέμε με επιχειρήματα ότι, κύριοι, δοκιμάσαμε, αλλά αποτύχαμε. Και είναι πολύ πιθανό ο κόσμος να μην έκανε χρήση αυτού του μέτρου – σιγά που θα το έπαιρνε κιόλας χαμπάρι με τόση παραπληροφόρηση – γιατί οι συνήθειες ομολογουμένως αλλάζουν δύσκολα.
Ωστόσο, θα ήταν μια αξιοπρεπέστατη λύση, όχι μόνο, πχ, για φοιτητές, αλλά και για όποιον κάτοικο αυτής της πόλης και των περιχώρων της θα ήθελε να κατέβει στο κέντρο το βράδυ για ένα θέατρο/σινεμά/δείπνο/ποτό, χωρίς να έχει τον πονοκέφαλο του παρκαρίσματος, του ξεπαγιάσματος αναμονής ταξί, του τρεχαλητού να προλάβει το τελευταίο τρένο, του να πιεί ένα ποτήρι παραπάνω.
Δεν είναι πανάκεια το μέτρο, ούτε το τρένο θα σ’αφήσει ακριβώς έξω από το σπίτι σου, αλλά είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα που θα είναι κρίμα αν δεν δοκιμαστεί στην πράξη.
Στο κάτω κάτω, τόσα λεφτά χαλάστηκαν για να φτιαχτεί το μετρό, το χρειαζόμαστε, πόσο σκατά δύσκολο είναι να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε με όλες του τις δυνατότητες;
Απ’ό,τι φαίνεται, πολύ δύσκολο. Θα αρχίσουν οι κόντρες με το Υπουργείο Μεταφορών, αλλά το θέμα θα θαφτεί, έχουμε και σοβαρότερα να ασχοληθούμε, χα!
Ωστόσο, θα ήταν μια αξιοπρεπέστατη λύση, όχι μόνο, πχ, για φοιτητές, αλλά και για όποιον κάτοικο αυτής της πόλης και των περιχώρων της θα ήθελε να κατέβει στο κέντρο το βράδυ για ένα θέατρο/σινεμά/δείπνο/ποτό, χωρίς να έχει τον πονοκέφαλο του παρκαρίσματος, του ξεπαγιάσματος αναμονής ταξί, του τρεχαλητού να προλάβει το τελευταίο τρένο, του να πιεί ένα ποτήρι παραπάνω.
Δεν είναι πανάκεια το μέτρο, ούτε το τρένο θα σ’αφήσει ακριβώς έξω από το σπίτι σου, αλλά είναι μια πάρα πολύ καλή ιδέα που θα είναι κρίμα αν δεν δοκιμαστεί στην πράξη.
Στο κάτω κάτω, τόσα λεφτά χαλάστηκαν για να φτιαχτεί το μετρό, το χρειαζόμαστε, πόσο σκατά δύσκολο είναι να μπορούμε να το χρησιμοποιούμε με όλες του τις δυνατότητες;
Απ’ό,τι φαίνεται, πολύ δύσκολο. Θα αρχίσουν οι κόντρες με το Υπουργείο Μεταφορών, αλλά το θέμα θα θαφτεί, έχουμε και σοβαρότερα να ασχοληθούμε, χα!
Άσε που αυτή είναι κατάφωρη περίπτωση όπου ο Δήμαρχος θα έπρεπε να πάρει θέση και να ασκήσει κάποια πίεση. (Επί τη ευκαιρία, είπα δήμαρχος, γιούχου, anybody home??)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου